Op de proef gesteld...

De beproever kwam naar Hem toe en zei: ' Als U de Zoon van God bent, zeg dan dat deze stenen brood worden.'

Een stem in mijn mind die mij voorschrijft waarnaar ik verlang of hetgeen ik verwacht, één gemis wat in mijn gedachten opkomt, hetgeen mij vervolgens ook belemmerd en in beslag neemt, iets voorschrijft. Dit kan ook iets zijn wat ik van één ander of van mijn omgeving verwacht. In mijn mind creëert dit mijn voorwaarden, hetgeen afscheiding manifesteert, hetgeen dat verhinderd wat kan terugvoeren naar onze bron. De ervaring van verwachting, dat wat ik verwacht, fungeert als informatie van datgene wat ik wil dat er zou moeten gebeuren. Informatie hetgeen als interpretatie fungeert, waarmee ik de uitkomst van mijn verwachting bepaal. Dit in relatie tot anderen of mijn omgeving. Mijn mind observatie hetgeen mij wegvoert van deze eenheid.

Een onvervuld verlangen kan in angst verzanden. In ongerustheid wat kan terugvoeren op onvoldoende emotionele aandacht, het gemis van het niet ontvangende, dat wat, waarvan ik veronderstel, aandacht die mij door de aardse anderen, aan mij werd onthouden. Hierdoor voelde ik me primair bevreesd.
Zo hebben we allemaal lesjes waarmee we te dealen hebben. Vrees resulteert in een slechte raadgever. 

Vrees bezit zal krijgen van mij als mijn inherente waarde, hetgeen de waarde is (dat iets van zichzelf heeft voor een persoon of een groep); de intrinsieke waarde is, de waarde die iets (vrees) van zichzelf bezit zonder dat deze waarde daarvoor van buitenaf hoeft te worden toegekend.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg