Dag 756 weerstand.

Recent ervaar ik hevige weerstand en de energie van irritatie. Ik irriteer me aan de man die tijdens een groepsbijeenkomst de groep naar zijn visie heeft verdeeld in twee deelgroepen. Dat mijn irritatie mij belemmerd, dat staat buiten kijf. Dat ik irritatie ervaar betekent niet dat ik streef naar slechte dingen. 

Echter, op deze momenten wanneer ik me gewaar ben dat ik irritatie ervaar, dan wordt ik er innerlijk door overschaduwd. De schaduw die ik ervaar hangt boven en rond me als een donkere wolk. Waarop ik hoop is dat dit donker het oorspronkelijke licht van mijn wezen niet beërven kan. 
Het licht 'het goede' vreugdevolle waarnaar ik verlang. 

Want mensen die bezig zijn met slechte dingen zijn 'op dat moment' niet bezig met de goede dingen. Ze doen slechte dingen. Dat ik slechte dingen doe weet ik omdat ik óók de goede dingen ken. Anders kan ik niet vergelijken hetgeen slecht ten opzichte van wat goed is, toch? Zo weet ik wat ik moet doen. Zoals de tandarts vooraf aan het plaatsen (realisatie, doelstelling) van de nieuwe vulling, eerst de oude vulling (zelfvergeving) verwijderd. 

Doelstelling 
Ik stel mezelf ten doel dat ik Harmonie en vreugde wil ervaren en wil bewerkstelligen.

Realisaties 
Ik realiseer me zie en begrijp dat ik de energie van Irritatie ervaar zodra ik in mezelf de energie van kritiek opmerk. Dit naar aanleiding van gedrag van anderen aan mij door de ander gespiegeld. 

Ik realiseer me zie en begrijp dat ik in mezelf iets opeiste dat naar aanleiding van gedrag van anderen actief wordt waar ik nog niet volledig inzicht in had.

Zelfvergeving 
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zodra ik kritiek lever naar aanleiding van gedrag van een ander, dat ik mezelf niet Stop en Adem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik irritatie ervaar zodra ik een anders gedrag veroordeel. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zodra ik gedrag van een ander veroordeel dat ik mezelf boven de ander plaats.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik permanent de Demanding energie van Desperation ervaar.

Als en wanneer ik andermans gedrag veroordeel, dan Stop ik en Adem.

Ik realiseer me zie en begrijp zodra ik andermans gedrag veroordeel en bekritiseer dat ik me vervolgens schuldig en hypocriet ervaar. 

Ik realiseer me zie en begrijp dat ik me herken in de modi van de Veeleisende en Kritisch Schuldindicerende ouder. Kindmodi worden door de energie van beide modi beïnvloed. Naast het bestaan van modi staan we als mens óók onder invloed van de energie van verschillende archetypen.

Bedankt voor je tijd! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg