Dag 206 Zo binnen zo buiten.


Ik sprak een vriend die mij vertelde dat hij compleet over de rooie was. Hij kon op zijn werk geen oplossing bedenken/aandragen voor problemen die ontstaan door andere mensen waarop hij 'zijn' invloed NIET kon uitoefenen. 'Ik kan de situatie niet controleren was zijn tweede opmerking die kort daarop volgde'. Zijn invloed op anderen werd door hen volgens zijn verwachting NIET opgevolgd. Vervolgens ben ik mijn mind gaan onderzoeken. Ik realiseer me dat mijn gedachten mij een tijd lang controleerden.  Door deze realisatie vervolgens in mezelf toe te staan krijg ik de gedachte 'ik heb gefaald'. In de Agreement Course behandel ik momenteel het deel verwachtingen. Ik realiseer me dat ik in het verleden de verwachting had 'als ik een ander help zal ik hiervoor waardering krijgen'. Ik ben mijn aanname gaan onderzoeken met de vraag: 'waarom wil ik van anderen waardering en erkenning krijgen', zodat ik in tegenstelling tot ik heb gefaald geslaagd ben. 

Al snel realiseer ik me dat ik ontevreden was over mezelf. Omdat ik niet altijd waardering en erkenning kreeg werd ik ontevredener, angstig, onzeker. Ik ging meer Alcohol drinken, en vluchten uit de realiteit. Ik begrijp mijn vriend die iets wil realiseren/bewerkstelligen buiten zichzelf, bij anderen wat hem niet lukt waardoor hij de controle verliest'. 

Conclusie: 'mijn vriend wil in zichzelf het gedrag van anderen controleren. Hij heeft het gevoel dat hij mislukt is in zijn poging, 'iets realiseren, bij een ander, volgens zijn inzicht, buiten zichzelf'. Hiermee maak je je afhankelijk van de reactie/gedrag van anderen en loop je risico dat je afgewezen zal worden. Ikzelf ging anderen helpen om vriendjes te zijn, hen tevreden stemmen zodat zij vriendelijk waren mij steunden en begripvol waren waardoor ik erkenning en waardering kreeg.

Ik vergeef mezelf de gedachte dat ik vroeger net als mijn vriend anderen adviseer vanuit mijn realisatie dat hij in zichzelf heeft aanvaard en toegestaan te denken dat hij iets kan oplossen in een ander.

Ik realiseer me dat ik zonder verwachting met mijn vriend communiceer.

Als en wanneer ik me realiseer dat ik een ander van advies voorzie vanuit mind, Ik stop en Adem. 

Ik realiseer me dat hetgeen ik adviseer vanuit mijn mind perspectief inclusief energetische Aanhechting hieruit meer mind ongelijkheid ontstaat.

Ik stel mezelf ten doel in gesprek met anderen dat ik hen zelf mogelijkheden en passende ondersteuning laat bepalen/zoeken/ondervinden en dat de woorden die zij spreken voor dat moment effectief zijn ongeacht of dit voor mij oké is of toereikend als ik volgens mijn verwachting en programmering reageer.

Ik stel mezelf ten doel dat ik een ander effectief kan ondersteunen in het moment door mijn reactie te stoppen, door niet te spreken. 

Ik stel mezelf ten doel instead I will 'accepting and supporting a person regardless of what they have said or done'. 

Ik stel mezelf ten doel dat ik deze houding en gedrag wil toepassen in het moment, in reactie ben en gevraagd of ongevraagd adviseren/reageren, nalaat.

Ik stel mezelf ten doel dat ik me ten alle tijden realiseer dat wat ik interpreteer in mezelf als Energetische reactie Aanhechting vervolgens hierop Zelfvergeving en Zelfcorrecties toepas. 

Ik stel mezelf ten doel dat ik mezelf oprecht verantwoordelijk maak om eenheid en gelijkheid voor Alle Leven te bewerkstelligen nadat ik mezelf effectief ondersteun.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme