Dag 205 In relation @ the influence - I'm Act upon.


In reactie op een gebeurtenis kwam ik recent tot inzicht welke invloed een Herinnering kan hebben op mijn gedrag. Een ervaring die ik onder invloed - als voorbeeld van het gedrag van een ander - 'ooit' - in mezelf - Als van MIJ - heb aanvaard en toegestaan.

Kort geleden zag IK de vreugde van een kind - dat kind was blij - mede omdat het onverwacht - als verrassing - een cadeautje kreeg. Deze reactie - onder invloed van de ander werd daarmee in mezelf zichtbaar. 

Dus de invloed van een ander of een gebeurtenis die reflecteert in hen, is de reflectie van mezelf die als in mezelf zichtbaar is. 

Zo werd ik kort geleden s'nachts wakker. In mijn reactie, zo realiseerde ik me later toen ik uit reactie was, werd een Herinnering in mezelf actief. Een ervaring waaraan ik heel veel woorden en andere gedachten gedurende het verloop van mijn leven aan heb gekoppeld/verbonden. Een observatie toen die een leven lang invloed op mij heeft gehad. Een voorbeeld waaraan ik angst, onzekerheid en schuld heb verbonden. Gedachten, emoties en gevoelens die ik met destructief vluchtgedrag wou verbloemen/verbergen.

De laatste dagen signaleer ik geregeld wrevel om me heen. In de woorden en reacties in kranten en mensen signaleer ik angst en onmacht, agressie, dreiging en respectloos gedrag. Ik noem dit zo omdat ik onder invloed van anderen en voorbeelden in de krant en tv beelden voor geschoteld krijg waaraan ik deze woorden dus Zelf verbind. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik onder invloed, aan voorbeelden, aan mijn observatie woorden en gedachten heb verbonden die me als Herinnering in een gebeurtenis nu, positief of negatief beïnvloeden. 

Ik realiseer me dat zolang ik reageer op de invloed buiten mezelf de beïnvloeding in mezelf als mind actief is, binnen mijn Zelfoprecht.

Ik realiseer me dat ik de invloed van het kind kan zien als een moment waaraan het een verwachting kan koppelen dat een verassing positief geladen energie bevat waarmee het zijn/haar wereld gaat beoordelen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben datgene wat ik invloed van buiten noem me niet weerhoudt als smoesje waarachter ik me in het verleden heb verborgen onder invloed van alcohol.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat onder invloed van Alcohol zogenaamde 'social forces' kon maskeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de social forces buiten mezelf verantwoordelijk heb gemaakt voor mijn smoesjes: 'nog een drankje en dan stop ik ermee'. Ik realiseer me dat ik mezelf onder invloed hield van hetgeen mij heeft beïnvloed als excuus te gebruiken om geen verantwoordelijkheid te nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn excuus aan 'social-forces' , mijn judgement en jury statement heb gekoppeld als excuus-vrijbrief zodat ik mezelf onder invloed, achter het slachtoffer character/karakter mocht verstoppen. Tenslotte heb ik zelf toegestemd wat ik in mezelf heb aanvaard als vrijbrief/excuus om dit gedrag te leven/zijn, binnen mijn Zelfoprecht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik dreiging als in mezelf heb aanvaard en als zodanig heb toegestaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik gedrag van anderen waaraan ik negatieve gedachten heb verbonden niet langer zal veroordelen of beoordelen omdat ik me dan onder invloed plaats van mijn eigen oordeel waardoor ik ongelijkheid in de wereld zet. Ik realiseer me dat deze ongelijkheid die in de wereld wordt gezet, mensen als zodanig in zichzelf zal beïnvloeden. Ik realiseer me dat de enige manier, 'dealen met 'the act to react behaviour' - Zelfvergeving toepassen zal zijn, is.

Als en wanneer ik merk dat ik onder invloed van mijn mind construct ongelijkheid zal creëren, Ik stop en Adem.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme