Dag 203 Twijfel


De laatste tijd realiseer ik me in het contact met mensen dat ik twijfels heb die ontstaan als reactie op hen hetgeen er zich in mij manifesteert. Ik merk ook dat ik in contact met mensen of gebeurtenissen geen reacties heb. De moraal van mijn verhaal: 'ik onderzoek wat erin mezelf gebeurt en maak hiervoor anderen niet langer verantwoordelijk'. Ik kan me overbodig voelen binnen een situatie. Of angstig, onveilig, onheus bejegend door mimiek en/of lichaamstaal. Ik realiseer me dat de woorden en het begrip dat ik hieraan toeken iets is wat ikzelf in me gewaar maak. Ik ben en ken mijn reacties uiteindelijk waarop ik Zelfcorrectie en Zelf-vergeving kan toepassen.

Ik twijfel ook wel eens over het absolute - zwart-wit - van iets, dat wat geen geel bevat. Alsof er daarnaast niets anders is. De instrumenten van Desteni brengen me inzicht hoe ik beweeg als mind en hoe ik op mijn mind Zelf-correcties en Zelf-vergeving kan toepassen. 

Er ontstaat op deze woorden in mezelf een vervolg vraag - 'wordt mijn Zelf-correctie daarmee ook een verwachting'? 

Ik realiseer me vervolgens dat ik eigenlijk niets wil verwachten en dat ik binnen ieder moment beweeg als Zelfoprecht wezen, binnen iedere in- en uit ademhaling, als in eenheid gelijk.

Een voorbeeld van ware Zelfexpressie zag ik kort geleden in een documentaire over pinguïns. Die in een groep met elkaar mee bewegen. Als een van de pinguïns 2 cm beweegt, beweegt de hele groep 2 cm mee. De groep steunt elkaar. 

De pinguïns beschermen elkaars individuele ruimte door elkaar fysiek niet aan te raken met hun veren zodat de lichaams-warmte van de pinguïn bewaard blijft waarmee de pinguïn zijn Zelf-oprecht in-tact houdt en zichzelf ondersteunt binnen de groepsdynamiek.

Ik realiseer me dat ik niet twijfel aan de steun van groepen en dat door de steun van een groep mijn twijfels juist zichtbaar worden gemaakt als in mezelf aanvaard en toegestaan. Uit ervaringen waaraan ik waarde en later verwachtingen heb toegekend. Ik verwacht geen tegenspraak. Ik verwacht geen twijfels van anderen ten opzichte van mijn integriteit. Ik verwacht dat anderen vriendelijk zijn. Alles wat ik verwacht, daar wacht ik op, als in ver ergens ontstaan. Als gemis in een situatie waar ik begrip nodig had. Waar ik steun nodig had. Waar ik knuffels nodig had. Waar ik veiligheid zocht. Wensen bleven uit, werden gemis en daarmee mijn verwachting. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik twijfels in mezelf veroordeel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik met veroordelen meer mind genereren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik naast mijn veroordeling ook mijn Leven Gewaarzijn ben. Ik realiseer me dat twijfels mijn wegwijzer is om mijn mind realisaties te onderzoeken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik al mijn observaties als voorbeeld ervaring in mezelf heb veroordeeld waarmee ik een positie aanneem ten opzichte van mezelf waarmee ik mijn Zelf-oprecht kleiner maak.

Ik realiseer me dat ieder oordeel oordeel groter maakt.

Ik realiseer me dat oordeel twijfel bevat.

Ik realiseer me dat twijfel angst is.

Ik realiseer me dat angst mijn ware Zelfexpressie ondermijnt.

Ik realiseer me dat een oordeel Af-gescheidenheid ten top genereert.

Als en wanneer mijn oordeel mijn twijfels en mijn angst als reactie in mezelf zichtbaar maakt, Ik Stop en Adem.

Als en wanneer ik in reactie schiet door twijfels of angst, Ik Stop en Adem.

Ik stel mezelf ten doel dat ik in reactie eerst tot tien tel. 

Ik stel mezelf ten doel dat ik een ander die ik om steun verzoek in een moment van reactie zal volgen volgens een afspraak die we gezamenlijk formuleren.

Ik stel mezelf ten doel dat ik zonder effectief mezelf wil ondersteunen en daarmee ook mijn omgeving dien.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn reflecties concreet beschrijf zonder veel poespas.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn reacties bespreek maak nadat de energetische lading er vanaf is.

Ik realiseer me dat ik wil meebewegen vanuit ware Zelfexpressie en dat ik daarom juist mijn angsten en twijfels onderzoek.

Ik stel mezelf ten doel dat ik zonder verwachtingen in ieder moment als In Hier mijn ware zelfexpressie vanuit eenheid en gelijkheid wil ervaren en als Levende woorden wil Leven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme