Dag 174 Bipolair


Op mijn enthousiasme ervaar ik vaak afwijzing. In reactie op mijn vraag of ik me aan de afspraak heb gehouden reageert de ander met vurige ogen en de woorden: 'Nee, ik ben nog bezig'. Ik ervaar nijd en afwijzing in intonatie en mimiek. Ik ben me niet gewaar van het feit dat de ander de taak waarmee bezig niet heeft afgerond. Volgens mijn beleving ben ik oprecht en denk dat de ander gereed is met de taak. Ik voel me hierdoor onheus bejegend en negatief geĆ«valueerd op mijn oprechte interesse. De afspraak was namelijk dat ik de ander ongestoord laat tijdens de uitvoering van de taak. Ik ben alert op de correcte naleving van afspraken. 

Wanneer en als ik afwijzing ervaar op mijn enthousiaste en oprechte veronderstelling dat ik mijn afspraak naleef, Ik stop en Adem.

Gisteren was ik in deze situatie in reactie op de reactie van de ander onthutst door de felle ogen en mimiek waardoor ik in reactie schoot. Enkele minuten later wou de ander met mij communiceren waarop ik zei: 'Nee nu niet want nu ben ik bezig'. Als in reactie op afspraken niet naleven heb ik als reactie dat de ander zijn enthousiasme overschreeuwt. Nu overschreeuw ik met mijn zelfde reactie de ander die in reactie op mijn oprecht enthousiasme mij in mijn beleving als in mezelf aanvaard en toegestaan afwijst.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik op mijn oprechte enthousiasme afwijzing ervaar. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de ander verantwoordelijk maak voor mijn afwijzing dat ik op enthousiasme plak.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik onvoorspelbaar ben naar mezelf toe in mijn reactie in reactie op anderen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onbewust in reactie op de ander afwijzing in mezelf te ervaren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben poets wederpoets toe te passen in reactie als op de reactie van de ander omdat ik deze met een vergelijkbare reactie beantwoord.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mezelf verhinder om effectief te zijn in mijn communicatie door in reactie te gaan die ik in mezelf afwijs en dus de ander ongelijk en onheus bejegen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de ander als in mezelf aanvaard en toegestaan vergelijkbaar onheus en onvoorspelbaar bejegen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de ander hierop negeer en mezelf plezierig en oprecht contact ontzeg.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de ander als Leven negeer en hiermee ongelijkheid in de wereld zet.

Ik stel mezelf ten doel dat als ik ervaar dat ik de ander vanuit ongelijkheid bejegen ik stop en Adem. Ik realiseer me door dit te stoppen ik mezelf in staat stel om eenheid en gelijkheid tussen ons beiden en in mezelf te realiseren waardoor oprechte en verantwoordelijke communicatie vanuit eenheid en gelijkheid voor alle Leven mogelijk en bereikbaar is.

Ik stel mezelf ten doel om eenheid en gelijkheid te Leven in de realiteit van in Hier.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme