Dag 164 Effectief Oprecht Bereikbaar zijn.


Wat heeft vergeving voor zin? De meesten passen vergeving toe door alleen de woorden uit te spreken voor datgene, waarvoor ze vergeving toepassen, maar voegen geen corrigerende maatregelen toe aan wat ze zichzelf hebben vergeven. Vandaag had ik mijn laatste trainingsdag. Mijn indruk van de training en wat ik heb opgestoken is dat als ik een boodschap wil delen, bijvoorbeeld dat ik irritatie ervaar als ik iemand die ik wil spreken niet kan bereiken mij dit irritatie oplevert, dit punt heb ik al vergeven, waardoor ik nu zonder reactie in de groep mijn verhaal kan doen en anderen in de ogen blijf kijken zonder dat ik een reactie ervaar.
Want nadat ik de woorden van vergeving heb uitgesproken, laat ik onvoorwaardelijk datgene wat ik heb vergeven los en ga ik anders leven dan voorheen, omdat ik vergeving alleen kan toepassen als ik ook corrigerende maatregelen toepas, doordat ik de woorden uitspreek als een stelling van wie je bent.  

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik bij ongeduld de gedachten heb wat duurt het toch lang voordat ik bericht ontvang. Ik realiseer me dat anderen van wie ik een antwoord verwacht, anderen mijn verwachting opdring.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat als anderen een antwoord willen krijgen van mij dat ik dan van de radar kan verdwijnen. Ik realiseer me dat ik zelf de structurele resonantie: de verwachting om antwoord te krijgen als reactie in mezelf voedt.

Wanneer ik merk dat ik anderen onheus bejegen door mijn antwoord op een vraag uit te stellen, Ik stop en adem.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mezelf en anderen meer effectief maak door antwoord te geven op hun vraag als zij hierom verzoeken. Door van de radar te verdwijnen verhinder ik dat ik effectief anderen te woord kan staan. Ik realiseer me dat ik door dit punt in mezelf een Negatieve Emotie Aanhechting voedt en hierdoor meer mind genereer die mezelf en anderen verhinderd om effectief communiceren überhaupt mogelijk te maken.

Ik stel mezelf ten doel dat ik vergeving toepas op van de radar verdwijnen en zelfcorrecties daadwerkelijk zal gaan wandelen door bereikbaar te zijn voor anderen als dit daadwerkelijk mogelijk is. Zodra ik in staat ben om anderen te berichten zal ik dit daadwerkelijk doen. Ik realiseer me dat Effectief Bereikbaar zijn zonder mind intenties Leven Gewaarzijn voor Alle Leven versterkt wat ik anderen en mezelf Zelfoprecht toewens fysiek te Leven.

Op die manier bijvoorbeeld sta ik mezelf niet langer toe om telkens precies dezelfde emoties te ervaren en leer ik inzien door dit uit te spreken en als Zelfcorrectie te wandelen hoe vergeving me kan helpen gewaar worden wat ik in mezelf heb laten ontstaan. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de structurele manifestatie van emotionele gehechtheden uit het verleden, waaraan ik me vastklamp (te), loslaat door mezelf te vergeven. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik tevens degene vergeef, die me iets heeft aangedaan en op wie ik een groot deel van mijn leven kwaad ben geweest - waardoor mijn emoties zijn blijven vastzitten en zich structureel in mijn lichaam zijn gaan manifesteren, hetzij als pijn, hetzij als een ziekte, hierdoor loslaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme