Dag 138 Negatieve Emotionele Aanhechting.

Een bekende zegt tegen mij nadat ik vertel dat ik de opleiding ga doen en een stageplek heb gevonden tegen mij: 'kun je dat wel' wat me irriteert en teleurstelling oproept en twijfel over de onwetendheid die er schuilt in deze opmerking. Zonder eens verder interesse te tonen of vragen over hoe en wat de bedoeling is van de scholing, waar ik stage ga lopen en hoe ik erzelf tegenaan kijk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat de ander vanuit onwetendheid niet verder informeerde.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat de ander geen interesse toont in mijn kunnen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik irritatie ontwikkel op mijn invulling als reactie op de woorden van de ander.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door deze gedachten zelf twijfels en teleurstelling in mezelf op te roepen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door te participeren in deze gedachten mijn interesse om meer informatie te verstrekken aan de ander wegebt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat dat zelf hoe ik tegen deze situatie aankijk de bedoeling van dit traject als in informatieve woorden inslik.

Wanneer ik merk dat ik uit woorden van de ander twijfels, teleurstelling en irritatie in mezelf creëer, Ik stop en adem. Ik stel mezelf ten doel dat ik zelf informatie verstrek en de ander inlicht over de bedoeling van dit traject. Ik realiseer me dat ik hierdoor mezelf niet verhinder om effectief te zijn en ook communiceer met de andere waardoor de kans op wederzijdse interesse zal toe nemen. Ik stel me daarnaast ten doel dat mijn interesse en enthousiasme niet langer laat bepalen door mijn mind reacties en dat ik meer openheid in hier zal geven om te voorkomen dat ik aanvaard en toesta onduidelijkheid in mezelf te creëren. Ik stel mezelf ten doel om het resultaat uit hard werken en wandelen van angsten en onzekerheid mij in staat stelt dat ik dit traject heb gerealiseerd en dat anderen vertrouwen uitspreken over mijn capaciteiten waardoor ik dit traject mag ingaan. Ik ben super blij met deze stap.



smiley
Blijven wandelen en vergeven

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme