Dag 135 Aanvaarding uit onwetendheid


Behind thus walk my mind
Aan voorbeelden in mijn leven heb ik zelf plaatjes of woorden gekoppelt die als reactie ongevraagd 134 opplopt. Vaak binnen één ogenschijnlijk onschuldige context. Die ik vanuit mijn oprecht gewaarzijn tijdens de ontmoeting met een passant op straat bewust ervaar. Binnen de DIP Light onderzoek ik oprecht deze gedachten die plots zichtbaar binnen mijn mind opploppen. Vandaag beschrijf ik een herinnering als reactie op een gebeurtenis. Een reactie die mij negatief heeft beïnvloedt / beroert om mijn capaciteit om effectief, vol vertrouwen en zeker te zijn Zelfoprecht te Leven. 

Ik heb deze ervaring als in mezelf aanvaard en toegestaan. Mijn interpretatie op de lacherige en nochalante enigzins ontkennende houding en mimiek van de juf. Waaraan ik woorden en gedachten koppel dat ik door haar word afgewezen. 

Dat zij de klasgenootjes tijdens mijn kwetsbaarheid onvoldoende leiding geeft om mij te beschermen en dat zij de kinderen toestaat om te zingen tijdens mijn kwetsbaarheid waarin ik mezelf uit aanpassing op instructie van de juf en mijn opvoeders verhinderd heb om effectief te zijn. 

Ik stel mezelf ten doel om deze emoties oprecht te beschrijven en zelfvergeving en zelfcorrecties toe te passen. Ik stel mezelf ten doel dat ik Zelfoprecht mijn keuzes wil maken. Los van de invloed van deze negatieve emotie lading die in me opplopt en mij als reactie van vroeger nu bestuurt waardoor ik dus mezelf verhinder om effectief in Hier te zijn.

Als patroon angst voor afwijzing heb ik lang ingestemt met ja op momenten dat ik nee wou zeggen. Daardoor ga ik over mijn grens. ik ruil mijn integriteit in voor aanpassing. Ik deed dit om de goede vrede te bewaren waarbinnen ik me onderschikt maak aan ouderen en vrouwen. Ik heb het toegestaan te denken dat zij mij domineren. Want zolang ik gehoorzaam en aanpas, dan word ik niet afgewezen. Als verwachting aan respectvolle bejegening verwisselde ik mijn integriteit voor aanpssing. 

In reactie op een vrouw die mijn keuze wel respecteert bijvoorbeeld als dat ik wil uitrusten als automatische reactie 'de eis heb gekoppelt' 'als ik afwijk van hetgeen we besproken hebben' en zij mijn afwijken respecteert 'als mijn keuze om goed voor mezelf te zorgen' in tegenstelling tot wat we besproken hebben door hierop nee te zeggen, ervaar ik dat mijn Zelfoprecht:'waarbinnen ik zelf kies en zorg voor mezelf', dat deze vrouw mijn besluit respecteert met oog voor mijn integriteit omdat en dat ik besloten heb dat ik goed voor mezelf wil zorgen door mijn grenzen kenbaar te maken. 

Deze vrouw heeft respect voor mijn Zelfoprecht. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat een vrouw mij zal domineren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat de juf geen respect had voor mijn Zelfoprecht. 

Ik vergeef mezelf dat ik in mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik binnen mezelf negatief geladen emotie heb gekoppelt aan gedachten als in woorden die me verhinderen om in Hier effectief te zijn. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn grens zzelf bepaalt heb in het verleden waardoor hetgeen in me opplopte mij weerhield effectief in Hier en zelfoprecht mijn keuzes wel te communiceren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn destructie gewoonte als in aanpassen vertaald als naar angst voor afwijzing verwacht dat ik werd afgewezen door een vrouw.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mezelf afwijs. Ik realiseer me ook omdat ik me dit bewust werd ik op deze angst voor afwijzing zelfvergeving en zelfcorrecties toepas, de dooradem techniek en Zelfoprecht toepassen wandel in het contact met een vrouw.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik vooraf aan contact met een vrouw iets verwacht dat als in reactie op mind. Ik realiseer me dat deze verwachting mijn Zelfoprecht in de weg staat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn verwachting die verhinderd om echt contact als in Zelfoprecht, Zelfoprecht realiseren verhindert.

Ik stel mezelf ten doel vanuit Zelfoprecht samen met een Zelfoprechte vrouw samen als in overleg samen Zelfoprechte zelfexpressie in elke adem te wandelen. Ik stel mezelf ten doel dat ik anderen wil assisteren en leren Zelfoprecht hun Leven te wandelen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg