Dag 98 Thema grensverleggende zelfbeheersing aanleren.


Ik ben waar ik voor kies. Mijn als negatief geladen gedachte als reactie op de dame die ongevraagd aan mijn tafeltje plaats neemt heb ik vandaag nog eens laten inwerken. Ik ervaar haar als autoritair. 
Want aan de andere tafeltjes is voldoende plek. Ik vind dit ongevraagd plaats nemen raar onbeschoft en ongemanierd. Omdat ik mijn reactie observeer alvorens op de dame te reageren zeg ik tegen mezelf Jan ben mild. In wezen neem ik de tijd om door te ademen want even later overhandig ik de dame ongevraagd een servetje. Als participant in deze gedachte ervaar ik walging, verdriet en fysieke pijn in mijn aanhechtingen die na nadat ik Jan ben mild en doorademen ook verdwijnt. Naast mind pas ik een fysieke expressie toe. 

Als automatische reactie op het gedrag van de dame wordt dit alles geactiveerd. Door uit schrijven en vergeven en participeren in mezelf bewust ontstaan uit gedachten ben ik in staat om mijn reactie te observeren waarop ik zelfbeheerst reageer waardoor ik in contact blijf met mezelf waarop ik communiceer als in mijn manier - expressie - met de dame. Ondanks het feit dat er voldoende plek is vind ik het geen probleem dat zij bij mij aan tafel komt zitten. Waar het om draait is dat ik mijn mind als proces beschrijf en de dame niet veroordeel. Wat ik als in mezelf ervaar dat is wat ikzelf doe.

Ik realiseer me dat door mijn schrijfproces ik bewuster omga met gebeurtenissen en mijn reacties hierop. In het verleden ging ik in / door mijn reactie dissociĆ«ren. Steeds vaker kan ik uit eigen kracht dergelijke keuzes maken. Handelingen waar ik in plaats van uit reflexen niet gedwongen wordt om te reageren of dissociĆ«ren - maar door de keuze die ik bewust maak - schrijven, vergeven, doorademen en mijn reactie observeren alvorens te reageren zelfbeheerst mijn reactie bepaal die zowel voor mezelf als voor de dame eenheid en gelijkheid bezit.

Door mezelf te oefenen in aandacht voor de effecten van mijn keuzes op het milieu bijv. ben ik gevoeliger geworden voor hoe het met de mij omringende natuur gaat. Ik kan niet tegen afval dat mensen va hun balkon gooien of de troep die ze achter laten in de trein. Ik veroordeel hun gedrag niet maar mensen zijn wel zelf verantwoordelijk voor hun keuze en mogen hierop attent gemaakt worden. Zelfeducatie is mogelijk binnen ons tijdperk waarin voldoende inforatie en middelen voorhanden zijn om jezelf vorm te geven op een manier die bijdraagt aan eenheid en gelijkheid Leven voor alle leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte ‘ongevraagd en zonder toestemming’ komt u aan mijn tafeltje zitten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte U kunt eerst netjes vragen of er aan mijn tafeltje plek is en of dat het geoorloofd is om hier plaats te nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte - Bah, en dat zomaar ongevraagd plaats nemen aan mijn tafeltje terwijl er voldoende plek is op het terras.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door te participeren in de gedachte ongevraagd en zonder toestemming komt u aan mijn tafeltje zitten erin mezelf verbazing en verontwaardiging ontstaat.  

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat er ongevraagd in mijn territorium wordt ingebroken zonder mijn toestemming. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme