Dag 95 Ik erken de ziekte van ontkenning'

'Ontkennen en goedpraten'

Wat is er makkelijker: 'om me heen trappen en beschuldigingen uiten - of mijn realiteit erkennen - Ik kies voor het laatste. Ik onderzoek mijn rol. Om weer een doener te zijn en actief onder mensen te bewegen als deelnemer aan het dagelijkse leven. 

Gisteren zag ik op tv een documentaire over homo haat. Dat een groep mensen als afleiding van overheid beleid wordt ingezet vanuit de overheid over de rug van mensen die in elkaar worden getrapt door knokploegen. Net daarvoor was ik bij een lezing die over liefde, wijsheid en verdraagzaamheid ging. Dat mensen onderling zich besmetten met hun ideeën en overtuigingen. In de trein sprak ik met iemand die targets moet halen in haar werk anders vlieg ik eruit. Maar dat lukt me wel hoor klinkt haar stem en spreken haar ogen vol overtuiging.

Over en weer moeten we voldoen aan een beeld. Veelal gedirigeerd door een externe autoriteit. De instelling vanuit de lezing die in liefde en verdraagzaamheid denkt. De overheid die een groep mensen gebruikt als afleider. Het meisje in de trein is afhankelijk van haar product verkoop omzet. Zij kiest hiervoor vrijwillig. Vol enthousiasme en met souplesse vertelt ze over haar werk.

Homo haat op tv beelden van een man die onder valse voorwendsels naar een appartement word gelokt. Waar hij abrupt en wreed door boze mannen onder leiding van een vrouwelijk bendelid in elkaar wordt geschopt. Onder toeziend oog van de cameraman die zo vriendelijk is geweest om het gezicht van het slachtoffer af te schermen. Het slachtoffer dat net daarvoor nog overgoten werd met pis. Goed dat deze beelden er zijn. Goed door het standvastige besluit van de cameraman die deze realiteit die dus echt bestaat laat zien. 

Het gedrag van de knokploegen wordt verdedigd door advocaten, gesteund door de rechterlijke macht, de lokale overheid – politie. Dit alles staat onder leiding van de staat die steun krijgt van een kerkleider van een kerkgemeenschap die dagelijks groeit. Die predikt dat homo zijn automatisch betekent pedofiel zijn. Men is in dit land al bijna zover dat er een wet op handen is die het goedkeurt dat de kinderen van homo ouders worden afgenomen omdat ze pedofiel zijn. Een kerkleider, in dienst van God die zegt dat homo’s door hun geaardheid automatisch pedofiel zijn. Dit laatste is reden om vervolgd te worden als in een wet gegoten standvastigheid dat afwijkend gedrag niet getolereerd wordt. De knokploegen nemen het recht in eigen hand. Zij krijgen bescherming van de overheid. De leden van de knokploeg beschermen op hun beurt namelijk met fysiek geweld hun eigen kinderen.   

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij het zien van deze gruwelijke beelden de gedachte dat ik deze beelden gruwelijk vind. 

Ik vergeef mezelf toegstaan en aanvaard te hebben de gedachte dat deze beelden er zijn. 
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat mensen elkaar zo behandelen daar schaam ik me voor. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte ik moet er bijna van janken. Door in deze gedachte te participeren lopen de rillingen lopen over mijn lijf. 

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben  de gedachte dat ik deze beelden accepteer. 

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik deelnemer ben van deze beelden en dat deze realiteit bestaat in onze wereld. 

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte ik kan de andere kant opkijken en een andere zender kiezen of een vrolijke noot zingen of een biertje nemen en mijn gevoel van walging wegdrinken. Dat kan. Maar ik doe dat niet. 

IK kijk naar deze beelden als realiteit waarvan ik onderdeel ben. Deze beelden ontkennen kan ik niet. Er worden in deze docu meer afschuwelijke beelden getoond. 

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn idealen heb ondermijnd en vanuit schaamte me terug heb getrokken achter de geraniums als een lafaard de realiteit heb ontkend.

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik op mijn mening en gedrag wordt afgewezen waarop ik mijn mening heb ingeslikt om de goede vrede te bewaren

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door te participeren in deze gedachten vanuit standvastigheid mijn ellende en pijn heb ontkend en als ontlading van mijn frustraties heb weggespoeld met  drank.

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben door de participeren in mijn gedachte standvastigheid waaruit starheid is ontstaan als autoriteit als in mezelf wegkeek van deelnemen aan de wereld en de realiteit onder ogen zien.

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat door te participeren als starheid ik als in mezelf sfeer heb gecreëerd waardoor ik in mijn optreden zwabberigheid heb ontwikkelt.

IK vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn IK gedachten als in mezelf standvastigheid heb ontwikkelt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als participeren in standvastigheid - starheid en zwabberigheid heb geleefd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in standvastigheid en starheid als in mezelf souplesse heb geëlimineerd en mijn als in mezelf aanwezige souplesse heb ondermijnd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik door acceptatie van mijn realiteit en vanuit eerlijkheid mezelf in de ogen kijken, in deze acceptatie en erkenning als in mezelf aanwezige denkpatronen, niet aardig willen zijn van anderen nodig heb en sta voor mezelf vanuit eerlijkheid en oprecht, voorbij ga aan mijn arrogantie uit standvastigheid, en als in mezelf ervaar als sympathiek en vriendelijk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik door twijfel aan mijn souplesse mezelf als  in mijn denkkracht heb ondermijnd met de gedachte dat ik geen succes mag hebben en dus in plaats van niet wel gezond mag zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in mijn gedachten waarom doe ik dit eigenlijk – hardlopen bijv. – ik mezelf onvriendelijk bejegend heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat door mijn souplesse te ontkennen ik een destructieve levensstijl heb ontwikkelt.


Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik door me terug te trekken mensen en vrienden afstoot en alleen overblijf. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme