Dag 103 Fysiek en verbaal geweld.


De laatste dagen circuleren er op facebook gewelddadige filmpjes van mensen die zich het recht toe eigenen om anderen in elkaar te schoppen. Letterlijk van achteren een meisje dat door een jongen onderuit werd geschopt. Daar ben ik van geschrokken. Ik vind het walgelijk. Naast fysiek geweld kwam ik gisteren X weer tegen. In ons gesprek werd ik door X vals beschuldigd. Volgens X wijk ik af van de essentie. En daarbij volgens X geef ik hem ongevraagd feedback omdat ik een voorbeeld aandraag dat aansluit bij het thema. Tijdens zijn verhaal geef ik een voorbeeld van mezelf dat aansluit bij het thema. Door de beschuldiging van X krijg ik woorden: ongevraagd, vanzelfsprekend en alsof ik bewust ben van zijn gedachten en X dat ik X bewust en moedwillig kwaad wil doen. Door te participeren in de woorden van X noem ik X een irritant Menke (persoon). Later kom ik X weer tegen waarop X mij beschuldigd met het argument dat ik bewust ruzie wil maken omdat ik ongevraagd een voorbeeld aandraag en X negeer. Alsof ik X bewust ondermijn en zijn integriteit aantast. Nou nou. Door in deze voorbeelden te participeren merk ik aan mezelf dat geweld zowel fysiek als verbaal mijn raakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik als in mijn gedachten als woord bewust vanuit mijn innerlijk gewaarzijn X ongevraagd ondermijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik als in mijn gedachten als woord bewust vanuit mijn innerlijk gewaarzijn X als vanzelfsprekend kan weten dat ik X ondermijn in zijn integriteit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik als in mijn gedachten als woord bewust vanuit mijn innerlijk gewaarzijn X alsof ik X bewust negeer en X moedwillig kwaad doe.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik als in mijn gedachten als woord bewust vanuit mijn innerlijk gewaarzijn X moedwillig kwaad wil doen omdat ik niet bewust ben de gedachten van X en dit onmogelijk waar kan zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat door te participeren in de woorden van X in onze tweede ontmoeting ik me bedreigd voel en mij in integriteit door negatief geladen energie aangetast voel in mijn veiligheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in het verleden mezelf veroordeelt heb in mijn integriteit alsof ik het niet waard ben om veiligheid te ervaren in het contact met mensen. Ik erken dat ik fysiek en verbaal geweld tegen anderen afkeur.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebbend at ik fysiek en verbaal geweld in mensen afkeur omdat ik niet voldoende informatie heb over hun beweegreden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebbend at ik in mijn onbegrip X beschuldig als irritant Menke. Door in deze woorden te participeren ontwijk ik X en ben niet meer beried voor verder gesprek en dialoog.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn keuze om het gesprek te beƫindigen niet goed keur.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in dat moment een keuze heb gemaakt en X het voorstel heb gedaan wat X bedoelt met ruzie maken en X het voorstel heb gedaan om het wat er speelt te bespreken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de betekenis van woorden automatisch koppel aan agressie en me daarom afzonder waarop X zich afgewezen voelt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in het verleden de mind reacties van anderen op mijn integer handelen als van mezelf in mezelf heb toegestaan alsof het mijn verantwoordelijk is dat anderen fysiek en verbaal geweld ongevraagd op onbewuste reacties van anderen mogen toepassen en hun frustratie uitleven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik me aan anderen aanpassen in het verleden heb veroordeelt. In de situatie die ik als hierboven beschrijf heb ik me aangepast om de goede vrede te bewaren. Vanuit zelfbeheersing en doorademen heb ik deze situatie volwassen en beheerst doorleefd.


Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard dat ik als kind onderuit geschopt werd verbind aan deze situatie. Als kind heb ik me beschermt tegen geweld door mijn gezicht in het gras te drukken tijdens voetbal. Er werd door omstanders gelachen op deze actie en mijn gedrag waaruit ik schaamte heb ontwikkelt en de angst om me te verweren met geweld waarop ik me heb me aangepast aan deze situatie als overlevingstrategie. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg