Dag 26 'Lazy' - 'Lui'



Binnen de volgende schrijf opdracht van http://lite.desteniiprocess.com cursus beschrijf ik mijn beleving bij verschillende emoties. Door positieve en negatieve gevoelens te ervaren, ben ik beter in staat om mezelf te vergeven. Vandaag; 'Lazy' -  'Lui'

Het woordenboek geeft de volgende beschrijving van 'Lui': Afkerig van inspanning of werk; liever lui dan moe; dagdief, luilak, luiwammes, lanterfanter, leegloper, nietsdoener, luiaard'; werkschuw persoon. Een tijdlang heb ik vorige titels aan mezelf toe gekend. Uit gezichtsverlies en schaamte door het wegvallen van de voor mij zogenaamde zekerheden. 



Gedachten aan de emotie 'Lui' die zich manisfesteren door mijn focus op 'Lui'.
'Lui'  zijn en ik heb een tijd de verantwoordelijkheid van mijn proces buiten mezelf gelegd. Ook wel passief terug getrokken, in bed, of op een bankje liggen pruilen. De 'zooi' in mezelf de 'zooi' laten. Zooi die zich binnen mij bevind, die reflecteert in mezelf. Mijn zooi manifesteert zich in mij ook door mijn omgeving. Zooi die me weerhoudt om vanuit 'ZELF' te leven in 'HIER'.

Ik vergeef mezelf aanvaard en toegstaan te hebben dat ik de delen in mij die mij weerhouden om vanuit 'ZELF' in 'HIER' te zijn, deze aanduid met 'zooi'. In de kern verschaft 'zooi' mij namelijk de mogelijkheid om voorbij zooi mijn wezen te zijn in 'ZELF'. Aan alles waaraan ik waarde toeken in de vorm van zooi, deze kan ontladen van haar betekenis en kracht.

Daarintegen werkt lui zijn ook beschouwend. Door even afstand te nemen. Een actieve daad zodat ik in stilte de reacties binnen mezelf observeer. Lui in de zin dat mijn fysiek in rust mijn innerlijke mindsysteem belevingen observeert en mezelf in staat breng tot vergeven. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de zooi in mij veroordeel. Door beschouwend te kijken naar zooi maak ik zooi functioneel in die zin dat ik mijn mindsysteem onderzoek en van negativteit kan ontdoen.

Ik ben geruime tijd uit het reguliere arbeidsproces. Er zijn mensen die mijn werkeloos zijn aanduiden met 'lui'. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te identificeren met anderen die mijn werkeloos zijn omschrijven met lui. Hierdoor ontstond er schaamte in mij.

In de tussentijd ben ik gaan werken aan dat wat mij binnen mijn systeem belemmert en weerhoudt tot Leven vanuit eenheid en gelijkheid. Ik heb geschreven, autobiografisch, mijn levensverhaal en ben goed op weg. Ik blijf doorzetten met tussenpozen kom ik terug bij het feit dat ik mezelf verantwoordelijk maak voor mijn welzijn.Alleen ik kan mij en mezelf corrigeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn schaamte heb aangewend, heb geleefd, en me hiermee met een sociaal isolement heb omhuld. De schaamte die ontstaan is uit mijn identificatie met een systeem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn zogenaamde lui zijn heb vertaald naar een systeem. In die zin maak ik het systeem verantwoordelijk voor mijn sociale isolement omhulling.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik door mijn systeem omhulling mijn inspanningen om mezelf te vergeven proces naar eenheid en gelijkheid onderwaardeer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn inspanningen onderwaardeer en hierdoor mijn ZELF uit het oog verlies.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn ZELF uit het oog heb verloren. Ik erken mijn verantwoordelijkheid als weg naar ZELF en wil Leven als eenheid en gelijkheid.

Binnen het principe hervinden van eenheid in gelijkheid betekent luiheid binnen deze context niets doen. Waar je ook heen gaat, je zult een ding onder ogen gaan zien: je hebt de realisatie ontkend, het principe dat Leven gelijk is in allen, en je hebt jezlef ontzegd op te staan, en op te staan als Leven voor iedereen.Deze vorm van luiheid, niets doen en lopen lanterfanteren vanuit Zelf-gewaarzijn.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg