Dag 14 Impulsief handelen

In mijn blog van dag 13 beschreef ik mijn reactie op de keuze van mijn vriendin. In tegenstelling tot mijn verwachting dat zij mee zou gaan en samen iets drinken bij mij thuis, besluit zij om naar huis te gaan. Hierop loop ik impulsief weg want ik krijg niet mijn zin. Ik realiseer me dat mijn reactie ook impulsief is. Impulsiviteit heeft mij in het verleden veel ellende opgeleverd.

Ik wil me leren begrenzen. Hiervoor ga ik mijn impulsiviteit verder onderzoeken. 

Waarop vertrouw ik in het moment en reageer ik impulsief met tot gevolg dat mijn vriendin een time out inlast? Wat ik wel weet is dat ik reageer op een stimulatie buiten mij die bepaalde kennis binnen mijn systeem activeert. Stimulatie is binnen mijn interpretatie een vorm van bewegen door een reden die ik eraan toeken. Een reactie vanuit Kennis is vaak aangeleerd en is in wezen niet wie jij bent. Op www.desteni.net heb ik me verdiept in het onderwerp 'Kennis'.

Je weten (kennis) vertrouwen wijst nog steeds op kennis en wijst nog steeds op afscheiding van jou in en als ‘zelf’ vertrouwen. Vertrouwen op je weten houdt in dat je vertrouwt op kennis en kennis is een constructie van de mind’- hiermee wordt niet werkelijk het HIER leven overwogen. Daarom gaat het erom kennis te transformeren tot zelfbestuurde actie – dat betekent dat door kennis als toepassing te plaatsen en ‘de kennis’ te leven als de woorden als jij hier, zal ZELF vertrouwen zich HIER vestigen, uiten en leven. En hierin bestaat geen afscheiding, omdat je zelfvertrouwen bent.

Het vertrouwen op ‘zelf’ baseren gebeurt door het toepassen  van zelfvergeving en dan is de zelfcorrectie van en als de zelfvergeving praktisch te leven en onmiddellijk toe te passen als zelfexpressie in je wereld. Want door deze onmiddellijke toepassing van de zelfcorrectie als jezelf, bouw je de levende expressie van jezelf als ‘zelf’ vertrouwen – want je ziet het zelf  en realiseert het zelf – dat jij zult corrigeren op het moment dat je ziet wat je accepteert en toestaat dat je het zult stoppen in je en dat je zult opstaan = zelf vertrouwen.

Ik vergeef mezelf aanvaard en toegestaan te hebben dat ik geaccepteerd heb dat ik anderen wantrouw en hun intenties en hun handelingen vergelijk en in verband breng met mijn wantrouwen en alles wat met dit wantrouwen in mij geïnstalleerd is als kennis uit ervaringen in het verleden die mij zintuiglijk dirigeren en mij van slag brengt waardoor ik anderen onheus bejegen, op een vergelijkbare manier die ik onwenselijk vind waardoor ik mijn ZELF in het HIER wantrouw. Ik wil mijn Zelf in het HIER vertrouwen, transformeren in vertrouwen in ZELF. Hiervoor neem ik ZELF vanuit zelfbestuurde actie mijn Leven in HIER als uitgangspunt om dagelijks te Leven.

Ik vergeef mezelf aanvaard en toegestaan te hebben dat ik mijn interpretatie van ‘Kennis is kennen uit ervaren’ uit het verleden erken en weet dat deze kennis  daar toen voor mij een functie had.  Vanuit deze visie werkt kennis transformerend voor HIER. Ik wil kennis transformeren naar ZELF en anderen vanuit ZELF waar eenheid en gelijkheid heerst toepassen, ook in mijn bejegening naar anderen.


Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn gedrag heb laten bepalen door de aannames die ik heb toegekend aan kennis. Kennis is oud en dood voor HIER. Ik wil Leven in HIER door toepassing van zelfvergeving van de zelfoprechte punten zoals ik deze beschreven heb om bij mijn onschuld uit te komen. 

Reacties

  1. Tof Jan!

    Waar je begint met "Ik wil.." kan je een zelfverbintenisformat gebruiken:

    Ik stel mezelf ten doel mijn Zelf in het HIER vertrouwen, transformeren in vertrouwen in ZELF en hiervoor begin ik ZELF vanuit zelfgestuurde actie mijn Leven in HIER als uitgangspunt om dagelijks te Leven.

    en zo ook met de andere twee "Ik wil..".. Zo krijg je dan op een gegeven moment de zelfvergevingen, de zelfcorrigerende verklaringen èn de zelfverbintenissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stel mezelf ten doel mijn Zelf in het HIER vertrouwen, transformeren in vertrouwen in ZELF en hiervoor begin ik ZELF vanuit zelfgestuurde actie mijn Leven in HIER als uitgangspunt om dagelijks te Leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg