Voor de rode draad ermee.

De rode draad tijdens het schrijven van mijn blogs en tijdens het toepassen van zelfvergeving was: 'zo realiseer ik me nu dat ik primair focus op mijn veronderstelling: 'het moet een ongeschreven regel zijn 'een vanzelfsprekendheid' dat ouders hun kinderen het juiste geestelijke voedsel bieden, zonder gebrek aan liefde.'

Ik realiseer me zie en begrijp dat uit mijn veronderstelling is gebleken dat ik één gemis heb ervaren, tekort, een gebrek, gemis schaarste aan geestelijke liefde. 

Mijn veronderstelling, zo blijkt uit hetgeen ik beschreven heb, manifesteerde zich als gedachten, emoties en gevoelens. Die onbewust een eigen leven leiden. 

Mijn innerlijke leven, dat in mijn lichaam, invloed uitoefend 'de zonde van het vlees', één innerlijke invloed manifesteerd, hetgeen opgeslagen ligt als energetische informatie, genaamd mijn mind.

Mijn mind is een reservoir. Hierin liggen mijn ervaringen, mijn interpretatie van mijn ervaringen, mijn keuzes, verlangen en verwachting onbewust opgeslagen.
 
Onbewust wordt deze informatie getriggerd door gebeurtenissen en keuzes. Mijn zintuiglijke waarneming activeert delen van mijn mind, waarop ik vervolgens mijn keuzes baseer. 

Ik realiseer me zie en begrijp dat mijn keuzes los staan van de huidige gebeurtenis. Ze kunnen echter wel geactiveerd worden door externe en interne omstandigheden in het huidige moment. Geactiveerd als informatie van mijn mind. 


Dus in hier, in het huidige moment, worden door ons onbewuste keuzes gemaakt, die we kiezen uit onze geaccepteerde invulling zoals we die in het verleden gemaakt hebben, hetgeen nu nog steeds actief is. De vraag is of ik ernaar handel?

Mijn mind reservoir bevat dus informatie. Zoals cookies informatie herleiden naar de specifieke eigenschappen van deze informatie. Omdat die cookies niet altijd goed zijn voor je persoonlijke keuzes is het een goede zet regelmatig de cookiebestanden in je mind op te ruimen. 

Maar om iets op te ruimen wat onbewust is, zul je dit eerst inzichtelijk maken. Dit inzicht heb je nodig, wat onbewust is, om dit bewust te maken. Wat je inzichtelijk maakt vervolgens aanvaarden als hetgeen jezelf feitelijk hebt toegestaan. Volgens de tool: 'Ik heb mezelf toegestaan en aanvaard te veronderstellen dat ik iets gemist heb!'

Eens of oneens?

Door te denken 'ik heb iets gemist', werd deze gedachte een veronderstelling hetgeen invloed op mijn handelingen kreeg. Deze aanname deed pijn.

Bewustwording
Ik ben geruime tijd geleden alweer 2001, begonnen met bewustwording. Ik las veel tot aan het moment dat ik las over het boek 'New Teachings for an Awakening Humanity'. In het nawoord wordt Jezus door de auteur Virginia Essene de Meester genoemd. Zij merkt op: 'Meerdere keren kon ik de aanwezigheid van de Meester voelen, alsof we tijdelijk met elkaar verstrengeld waren. Ik voelde zijn verdriet vanwege de manier waarop men met zijn leer is omgegaan en ik voelde ook zijn verontwaardiging. Hij is een wezen van immense liefde, maar ook een machtige, praktische denker met een enorm sterke wil. Er waren ook keren dat ik huilde gedurende of na de sessie.
In het hoofdstuk My Purpose on the Planet introduceert Jezus zich als volgt :

'In de historische periode voorafgaande aan mijn geboorte op de planeet aarde had de spirituele hiërarchie en de Esseense communiteit van het Hebreeuwse geloof reeds de nodige kanalen voorbereid voor mijn geboorte als Jezus in de fysieke wereld. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme