Dag 727 neerbuigend.

Neerbuigend

'Wanneer we louter die vonk van licht in ieder van ons zouden zien, zou al wat in onze waarneming en beleving duister is zich oplossen, en de wereld zoals wij die kennen zou verdwijnen.' 

Ik realiseer me dat ik in relatie tot bepaalde personen neerbuigend, denigrerend, afwijzend gedrag verwacht. Dat ik bekritiseerd wordt of belachelijk wordt gemaakt. 

Mijn veronderstelling heb ik reeds gemaakt. Waarnaar ik verlang is dat de ander in de communicatie toont, dat ik in plaats van neerbuigende afwijzende energie, onvoorwaardelijk welwillend liefhebben ervaar.

Ik realiseer me zie en begrijp dat ik afwijzing en neerbuigend gedrag verwacht waardoor ik reeds afgestemd ben op defensief reageren.

Zelfvergeving 
Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij voorbaat al afgestemd ben om defensief te reageren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik defensief ingested ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik in de tegenaanval schiet. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik niet afgestemd ben om zachtmoedigheid, gelijkwaardigheid en liefde te ervaren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik resoneer met de energie van kritiek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik afgestemd ben op mijn bestaande overtuiging dat ik belachelijk wordt gemaakt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik een denigrerende houding en bejegening verwacht.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bang ben voor afwijzing.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik afwijzing vergelijk met minder zijn dan anderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik ongelijkwaardigheid verafschuw.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik anderen vaak kritisch observeer of bejegen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de ander kritisch bejegen omdat ik controle wil behouden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik controle wil behouden uit angst voor afwijzing.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mezelf beschuldig omdat ik kritiek verwacht.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik zoek naar kenmerken die de eigenschap schuld bevatten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik autoriteit toeken door mijn manier van denken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik autoriteit toeken door hetgeen afwijkt van mijn onschuld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de wereld aanschouw door het concept van probleem.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik denk in termen van verwijtbaarheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de energie van kritiek ervaar als iemand een fout maakt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik geen fouten wi maken. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb omdat ik geen fouten wil maken, hierdoor fouten signaleer. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik fouten signaleer waarop ik automatisch reageer. 

Als en wanneer ik de energie van kritiek ervaar, dan Stop ik mijn reactie en Adem. 

Ik realiseer me zie en begrijp dat ik bang voor kritiek en daardoor kritiek en irritatie projecteer uit angst voor fouten ingesteld ben op geen fouten willen maken waardoor ik fouten signaleer waarop ik automatisch reageer. 

Ik stel mezelf ten doel dat ik anderen wil bejegenen op basis van gelijkwaardigheid zoals ik zelf behandeld wil worden.

Bedankt voor je tijd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme