Pitch: 'want alleen samen staan we sterk.'

Ik wil herinnert worden als betrouwbaar aanspreekpunt van bewoners omdat ik hun belangen vertegenwoordigt heb als medewerker wonen van Wonen Limburg. 

Ik heb een pitch voor ogen waaruit mijn betrokkenheid blijkt voor de belangen van mezelf en de bewoners (huurders). Dit naar tevredenheid van mijn toekomstig werkgever Wonen Limburg: 'want alleen samen staan we sterk'.


Ben je betrouwbaar? - Comm.On communicatie

  • Wie ik ben
  • Wat ik te bieden heb (oplossing)
  • Wat ik toevoeg (voordelen)
  • Wat ik zoek

Wie ik ben  
De kleur van mijn hart representeert mijn oorspronkelijke vriendelijkheid. Ik wilde het graag iedereen naar de zin maken.

Wat ik te bieden heb: 'Mens ken uzelf'. 
Later in mijn leven liep ik tegen ervaringen aan, gedrag van bepaalde mensen op mijn pad dat niet aansloot bij mijn zijn. Sommigen van hen heb ik als onbetrouwbaar ervaren. Hetgeen mijn verlangens en verwachtingen betrouwbaarheid en veiligheid vertegenwoordigd. Omdat ik gedrag van mensen niet graag veroordeel 'Don't judge a book by its cover' zo realiseerde ik me, ging ik bij mezelf te rade.

Na deze intense periode van introspectie las ik een citaat hetgeen mijn zelf onderzoek perfect duidt:
'ik kan boven mezelf uitstijgen en dan op de landkaart van mijn leven de weg zien die ik gelopen heb.'


Wat ik toevoeg
Wat ik te bieden heb is mijn betrokkenheid bij de uitdagingen die ik aanga. Waarvoor ik me verantwoordelijk voel. Ik ben competent want ik kan me verplaatsen in de mens achter de huisuitzetting. Want ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Daar ben ik trots op door inzicht in mezelf ontwikkelt. Daarnaast ben ik duidelijk en oprecht en hou van mooie woorden die uit daden blijken. Ik ben assertief en pragmatisch na deze periode van introspectie. Want tijdens mijn werkzaamheden met gedetineerden heb ik gemerkt dat zij mijn duidelijkheid, vergezeld van een vleugje vriendelijkheid en humor waarderen en nodig hebben om zich begrepen te voelen. 

Wat ik zoek
Een team waarbinnen ik me volgens de overeengekomen afspraken vrij kan bewegen. Wat ik wil realiseren is dat er geen huisuitzettingen plaats vinden. In dialoog gaan met mensen. Begripvol zijn, duidelijk aanspreekbaar. Wat ik wil is samenwerken en wederzijds belangen vertegenwoordiger zijn.

Want wat ik als ieder ander autonoom mens nodig heb 
Een (woon)omgeving waarbinnen ik me kan ontwikkelen. Een omgeving waarin bewoners zich gehoord en gezien ervaren. Een sfeer van vertrouwen waardoor zij bereid zijn tot dialoog en denken in mogelijkheden en oplossingen. 

Want ik zeg maar zo: 'achter de weerstand schijnt de zon' want alleen samen staan we sterk. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg